Saturday, August 12, 2006

Trippen till Korea i bilder

Ja, som de flesta redan vet så tappade Air France bort mitt bagage på resan till Korea. Och Air France lyckades också med konststycket att blanda ihop mig och Erica. Vi kanske ÄR ganska lika?


Hur som helst behövde jag ju bege mig ut på en shoppingtur direkt på söndagen för att ha lite kläder på mötena. Nere i tunnelbanan stöter jag på ett enormt konstverk i sten föreställandes en man och en tekanna som dansar badger-dansen:


Lite senare på kvällen är det dags för ett obligatoriskt besök på den amerikansk-japanska fusionrestaurangen Raw. Här ser ni bara Erica, men Morgan, Johan och Paul finns också på plats.


Sen var vi tvungna att förbereda lite inför morgondagens möte, så vi satte oss i Pauls hotellrum och fyllde det med laptops.


Efter avklarade möten på måndagen så är det dags att gå ut och käka. Jag börjar med att vänta på Paul och Erica nere i Hotell Shillas lobby. Högt i tak och nära till skratt. Blanka bord också...


På restaurangen Naos Nova är det så mysig belysning att vi menyn inte går att läsa utan ficklampa. Vilken tur/slump att det kom en ficklampa med menyn!


Paul gör sin bästa Jaws-imitation i hissen på väg ifrån restaurangen. Inte Hajenfilmerna, utan killen med ståltänderna som Roger Moore-Bond fajtas med lite då och då.


Mera möten på tisdagen, och på tisdagkvällen chillar vi med fina drinkar i hotellbaren. Jag ska ju hem dagen efter, och det firas lugnt och stilla. Inte som mardrömskaraokekvällen i Tokyo för två år sedan... Den kommer jag aldrig att glömma.


När jag lämnar hotellet dagen efter får jag möjlighet att fotografera en Samsungbil. Jag gissar att så många som 50% av den här bloggens läsare inte visste att Samsung tilverkar bilar!


Hmm. På flyget hem blev jag minsann inte uppgraderad till business. Det hade jag väl inte räknat med egentligen...


...men jag lyckades faktiskt tjata mig till att få tre säten i bredd som kompensation för att Air France tappade bort mitt bagage på ditvägen. Så jag kunde faktiskt sova väldigt gott även i Economy. Här sover jag räv. :-)


Och till slut närmare midnatt onsdag kväll så står jag med fötterna på skandinavisk mark. Skönt! Nu hem och sova!

No comments: