Sunday, April 29, 2007

Hallonfärgad bänk - Update!


Min arbetsskiva i köket råkade ut för en olycka igår. En påse hallon stod och läckte lite och eftersom jag upptäckte det för sent så hade träet gott om tid på sig att suga upp saften. Nu ska jag slipa och olja om!


Ja, så här såg det ut efter att jag skrubbat med vanlig kökssvamp med alkohol en kvart. Ser bara jäkligt uttorkat ut. Insikten börjar krypa på mig att bänken nog inte var så bra inoljad innan olyckan...


Brum brum! Emmas slipmus to the rescue!


Skål!


Första lagret har i princip dragit in helt och hållet, men jag väntar tills imorgon bitti med att lägga på nästa lager... Tack Emma för lånet av slipmusen!

2 comments:

Emma said...

Sällan har ditt kök sett så välstädat ut! Jag gillar verkligen synen av tomma köksbänkar... men jag lyckas sällan få till det själv. :)

Anonymous said...

Tummen mitt i handen ... Nääää tror inte det. Bra jobbat!