Sunday, October 07, 2007

Men du är den jag gillar bäst!

Backstory: Emma drog ihop ett litet gäng för att rida islandshästar; Sig själv, Philippe, Annika och jag. Philippe fick dock inte veta ett jota om planerna, så för honom blev det en surprise-resa till mörkaste mellannorra skåne - En bit utanför Hässleholm.


Men först en stabil frukost på Systrar & Bröder.


Nyss uppsuttna på hästarna. Emmas leende säger "Jag sitter kvar! Jag har inte blivit avkastad än!"


Vi rider på ett fint led.


...och än slank han ner i diket! Philippes häst ville göra ett pitstop.


"Jag har FORTFARANDE inte blivit avslängd!" Emma knarkar loss på hela ridningsupplevelsen.


När vi kom tillbaka var alla hästarna lätt schletna och hängiga.


...men väl utsläppta i hagen spratt det liv i dem igen. Man blev nästan sugen själv på att rulla runt lite och kanske göra en jordängel när man såg dem.


Möra och goa (och med hjälmfrilla) blir vi avslutningsvis bjudna på fika.

Shit vilken grym utflykt! Tack Emma!

1 comment:

Emma said...

Jag är förvånad att du klarade av att vara vaken så länge igår! Själv sov jag som en prinsessa i soffan vid 19.30 :)

Men det var fantastiskt roligt, jag håller med dig... och jag blev inte avslängd!!! Yay!