Friday, September 08, 2006

Torsdag i Beijing

Jag tog en taxi till Tian Tan för att se vad som var så speciellt med detta tempelkomplex. Jag kan avslöja ett det som var speciellt med det var att det var STORT.





Men samtidigt är det allt lite ödligt... Tyvärr var det jämngrå himmel så alla bilderna härifrån blev lite tråkiga...





Fina blommor iallafall! ÄR det någon som vet vilken stad som ska hålla i OS 2008? Jag har missat det helt. :)





Sen blev det cykeltaxi rakt in i på bakgatorna. Om man lyckas pruta från 150 pix till 25 så hävdar jag att man gjort en bra affär. Nu kommer folk att skrika i högan sky "Hu! 25 spänn är alldeles för mycket!", men jag kan leva med det. :) Anyway. Målet var att hitta något spännande ställe att käka Pekinganka på.





Och Pekinganaka blev det! Samt ett gäng israeler som bjöd in mig till deras bord. Vi kunde gemensamt konstatera att det verkar finnas en universell klyfta som delar mänskligheten i två delar; De som gillar silantro och de som inte gör det. I den aktuella kvintetten vann "Hata silantro" med 3-2.



Sen promenerade jag hem och gick förbi Tian'an Men Square och saluterade Monumentet till Folkets Hjältar.



Sen gick jag och lade mig.

No comments: