Wednesday, August 22, 2007

Onsdag


Dagen började med frukost på Moby's fik "Teany". Jag funderade en kort stund på ifall jag skulle googla på "Thainy" för att se ifall det var ett thaiställe där jag kunde käka lunch. Jag har fortfarande inte gjort det.


Idag tänkte jag få se lite mer av Empire State Building, så jag börjar promenera däråt.


...och när jag kommit dit fortsatte jag en bra bit till. Närmare bestämt till Rockefeller Center. Längst där uppe fick man en bra utsikt över (och tillfälle att reta) Empire State Building.


Ganska högt upp...


De hade en galen ljusinstallation där uppe också. En massa lampor i taket som följde en när man gick omkring, och ifall man gick under vissa "bonuszoner" så fick man en utflippad blinkorgie som belöning.


Sen gick jag till Museum of Modern Art eftersom mina fötter inte gjorde tillräckligt ont ännu. Här är en enorm väggmålning av Dan Perjovschi som jag tyckte var kul. Den heter "WHAT HAPPENED TO US?".


Och säsongens specialutställning var från Richard Serra. Han har gjort en massa enorma prylar i stål och bly. Jag tror att det här var en del av "Torqued Torus Inversion".


En skön videoinstallation. Konstnären har gått på en gata och filmat med en videokamera som han har uppochner. Det är alltså skuggan på gatan som är överst och den verkliga människan nedanför. Såg vansinnigt surrealistiskt ut när det rörde på sig.


På tillbakavägen gick jag förbi Times Square. Jag hade nästan glömt av hur galet det var där. Nu har jag det på bloggen så att jag kan påminna mig själv om att inte gå dit om jag inte faktiskt måste. :)

Nu, lite planlöst irrande.

No comments: