Tuesday, August 21, 2007

Tisdag

Idag gick jag upp i hyfsad tid, för det var ju interkontinental tisdagssvensexa på gång! I skrivandes stund är inte tisdagssvensexebloggen uppdaterad ty alla deltagare har inte hunnit skicka in sina bidrag. Håll ögonen öppna för något spännande. :)

Update: Tisdagssvensexebloggen är nu publicerad!


Sen blev det en promenad söderut för lite spontan sightseeing. Jag hamnade vid ground zero och konstaterade att inte mycket hade hänt med området på de fyra år sedan jag var här sist. Det är fortfarande en väldigt märklig känsla i kroppen när jag kommer i närheten av området och det är som om folk verkligen inte vill tala om vad som händer bakom staketen.


Jag irrade mig bort därifrån ganska snart. Och det regnade på mig. Av bara attan.


Till Battery Park kom jag, och jag hade helt glömt av att The Sphere från WTC räddats och ställts där.


På rekommendation av bror min begav jag mig på jakt efter en mexikansk restaurant som enligt uppgift skulle ligga ungefär vid Brooklyn Bridge:s brofäste. Jag hittade inte, och eftersom jag började bli hungrig så fick Il Porto duga istället.


Dra på trissor! Precis bredvid restauranten höll utställningen "Bodies" till! Verkliga människokroppar som behandlats och bearbetats för att visa på hur galet häftig vår kropp är. Jag var ju bara tvungen att gå in och spana. En otroligt mäktig utställning!

Och nu ska jag gå och ta en öl någonstans för att sedan sova gott.

No comments: