Tuesday, May 01, 2007

1:a maj på Ven - Nu med fler bilder!


På båten från Landskrona till Ven. Emma och Annika spanar ut över havet.


Våffelpaus en krök efter cykeluthyraren. Hade lätt kunnat klämma tre-fyra våfflor till, men vi sparade oss till senare fikapauser.


Det vi först tyckte lät som kor visade sig vara fårskallar. :)


Vi cyklar vidare mot nästa mål; Tycho Brahe-museet. Mikkel får åka cykelkorg och det tycker hon är det fetaste, även om det skumpar lite för mycket på grusvägarna.


"Geocentrisk världbild? Det kan du ju titta i stjärnorna efter!" På besök på Tycho Brahe-museet.


Fruktstund i gröngräset.


Vacker miljö


Vitplister, eller sockernässla som den tydligen också kallas av vissa. Jag ser skeptisk ut, men den smakade faktiskt väldigt gott. Aldrig provat tidigare!


Tjejerna fotograferar det fina landskapet. Jag fotograferar också. :)


Det fina landskapet.


Hittade ett par Salukis! (Tror jag! Gävlarna får rätta mig om jag har fel...)


På väg mot hamnen igen.

1 comment:

Anonymous said...

Självklart ett par förnämliga exemplar av den urgamla snabbfotade Salukin !!